Personal training, groepstraining en diëtetiek in Groningen - Ruime privelocatie

Personal training, groepstraining en diëtetiek in Groningen

Voel je fit, kom tot rust en geniet

Op vakantie gaat alles vaak net even anders dan je thuis gewend bent en dat is ook niet erg! Het kan wel een uitdaging zijn om je voedingsplan aan te houden op vakantie, daarom geef ik je een aantal tips om in ieder geval op gewicht te blijven tijdens de vakantie.

Lees meer: Tips voor op vakantie: eten en bewegen

Dit klinkt vast herkenbaar. In januari besef je dat je het afgelopen jaar (weer) bent aangekomen en je besluit er dit jaar écht iets aan te doen. Vol nieuwe energie start je aan je afvalproces en het gaat lekker. Aan het einde van het jaar blijkt er toch nagenoeg niks af te zijn en start je het jaar daarop weer met hetzelfde voornemen: afvallen. 

Lees meer: Deze vakantie ga je niet aankomen, maar wel genieten!

Laat de weegschaal eerst links liggen

In 2014 schreef het AD dat 47% van de ondervraagden op dat moment bezig was met afvallen of van plan was dat op korte termijn te doen (1). Toch blijft het aantal mensen met overgewicht en obesitas nog steeds groeien. Hoe kan dat?

Lees meer: Het recept voor afvallen: dit zijn de ingrediënten

Sporten kun je om verschillende redenen doen, bijvoorbeeld om af te vallen, om sterker te worden of leniger. Omdat zeker de helft van Nederland met een te hoog gewicht kampt en bijna iedereen zo voor de zomer af wil vallen, vertel ik jou in deze summer special hoe je het beste kunt trainen om zo snel mogelijk af te vallen met de minste moeite.

Lees meer: De beste trainingsmethode voor vetverlies

Simon's ervaring met omega 3

Personal trainer Simon zit de laatste tijd weer lekker in zijn vel en voelt zich fit en sterk. Maar dat was lange tijd niet het geval, waardoor hij moest stoppen met een sport waar hij dol op is.

Lees meer: Dankzij omega 3 kan Simon zijn favoriete sport weer beoefenen

Vitamine B

De B-vitamines zijn in water oplosbare vitamines, die je lichaam met uitzondering van vitamine B12 niet of nauwelijks kan opslaan in het lichaam. Daarom worden dit essentiële vitamines genoemd, want je lichaam heeft ze wel nodig maar kan ze niet zelf produceren. Maar waar haal je deze vitamines uit?

Lees meer: Vitamine les 2: de 8 essentiële B-vitamines

Een supplement dat je geld waard is

Ben je vaak vermoeid, heb je veel dorst, heb je een droge huid, slecht geheugen, stemmingswisselingen, depressiviteitsklachten, pijnklachten, ontstekingen, vaak last van infecties, moeite met gewicht verliezen of bijvoorbeeld problemen met je zicht en wil je weten hoe omega 3 hierbij kan helpen?

Lees meer: Geef je geld alleen uit aan supplementen die echt werken!

Stop het jojo-effect

Diëten is een populair begrip tegenwoordig en er zijn tal van verschillende diëten die je de mooiste resultaten beloven in de kortste tijd. Maar maken ze ook echt waar wat ze claimen?

Lees meer: Dieet dit, dieet dat, dieet gewoon niet

Gebruik visolie en geen capsules

Je zou het misschien niet van me verwachten maar ik ben best wel "lui". Als ik iets moet doen dat geen zoden aan de dijk zet, dan hou ik het snel voor gezien. Ik hou van zoals Amerikanen het noemen "bang for the buck", oftewel ik wil waar voor mijn geld.

Lees meer: Dit supplement gaat jouw afvalproces boosten!

Vitamine A

Jaarlijks wordt er voor miljoenen euro’s aan vitaminepreparaten geslikt (1), maar weten we eigenlijk wel hoe we deze vitamines gewoon via ons voedsel binnen kunnen krijgen en waar ze eigenlijk goed voor zijn?

Lees meer: Vitamine les 1: Vitamine A, waar zit het in en waar is het goed voor?

Hygiëne begint bij regelmatig je handen wassen

Hoewel alles tegenwoordig al een stuk hygiënischer is en we over het algemeen niet meer dood gaan aan een vergiftiging, komen voedselinfecties en voedselvergiftigingen nog wel regelmatig voor. En voor mensen met een zwak immuunsysteem kan dit wel degelijk de dood tot gevolg hebben.

Lees meer: 30 tips om te voorkomen dat je een voedselinfectie of -vergiftiging oploopt thuis

Hoe wij onze slaap en zo ook onze gezondheid verpesten

We weten allemaal dat slaap belangrijk is, maar onderschatten toch vaak de negatieve consequenties van slaaptekort. Wie spieren wil opbouwen, af wil vallen of zich gewoon energiek en blij wil voelen zal eerst eens kritisch naar zijn of haar slaap moeten kijken.

Lees meer: Het begint allemaal met slaap; afvallen, spieren opbouwen en blij zijn

Blog

Tips voor op vakantie: eten en bewegen

on 19 juli 2019
Tips voor op vakantie: eten en bewegen

Op vakantie gaat alles vaak net even anders dan je thuis gewend bent en dat is ook niet erg! Het kan wel een uitdaging zijn om je voedingsplan aan te houden op vakantie, daarom geef ik je een aantal t...

Deze vakantie ga je niet aankomen, maar wel genieten!

on 12 juli 2019
Deze vakantie ga je niet aankomen, maar wel genieten!

Dit klinkt vast herkenbaar. In januari besef je dat je het afgelopen jaar (weer) bent aangekomen en je besluit er dit jaar écht iets aan te doen. Vol nieuwe energie start je aan je afvalproces en het...

Ontvang mijn nieuwsbrief

Bedrijfsinformatie

  • KvK-nummer: 61403784
  • IBAN: NL82 KNAB 0205 8143 87 ten name van Food and Motion
  • Kwaliteitsregister paramedici: 19912769089

Gustaw Kurkowski

Gustaw flyer klein

"Gustaw is niet alleen een gedreven professional met diepgaande kennis op het gebied van voeding en krachttraining.

Ook is hij ervaringsdeskundige op het gebied van voeding en diëten, bodybuilding, powerlifting, allround krachttraining, calisthenics en vele andere trainingsvormen.

Al deze kennis en ervaring gebruikt hij om jou te begeleiden op weg naar een nieuw lijf"

Schrijf of bel: 0645955291

Vraag een consult aan of stel een andere vraag.

Contact

Food and Motion
Mobiel: 0645955291
Wasaweg 4 - 1
9723 JD Groningen

Naar boven