Personal training, groepstraining en diëtetiek in Groningen - Ruime privelocatie

Personal training, groepstraining en diëtetiek in Groningen

Hygiëne begint bij regelmatig je handen wassen

Hoewel alles tegenwoordig al een stuk hygiënischer is en we over het algemeen niet meer dood gaan aan een vergiftiging, komen voedselinfecties en voedselvergiftigingen nog wel regelmatig voor. En voor mensen met een zwak immuunsysteem kan dit wel degelijk de dood tot gevolg hebben.

Lees meer: 30 tips om te voorkomen dat je een voedselinfectie of -vergiftiging oploopt thuis

Vitamine B

De B-vitamines zijn in water oplosbare vitamines, die je lichaam met uitzondering van vitamine B12 niet of nauwelijks kan opslaan in het lichaam. Daarom worden dit essentiële vitamines genoemd, want je lichaam heeft ze wel nodig maar kan ze niet zelf produceren. Maar waar haal je deze vitamines uit?

Lees meer: Vitamine les 2: de 8 essentiële B-vitamines

Stop het jojo-effect

Diëten is een populair begrip tegenwoordig en er zijn tal van verschillende diëten die je de mooiste resultaten beloven in de kortste tijd. Maar maken ze ook echt waar wat ze claimen?

Lees meer: Dieet dit, dieet dat, dieet gewoon niet

Vitamine A

Jaarlijks wordt er voor miljoenen euro’s aan vitaminepreparaten geslikt (1), maar weten we eigenlijk wel hoe we deze vitamines gewoon via ons voedsel binnen kunnen krijgen en waar ze eigenlijk goed voor zijn?

Lees meer: Vitamine les 1: Vitamine A, waar zit het in en waar is het goed voor?

Hoe wij onze slaap en zo ook onze gezondheid verpesten

We weten allemaal dat slaap belangrijk is, maar onderschatten toch vaak de negatieve consequenties van slaaptekort. Wie spieren wil opbouwen, af wil vallen of zich gewoon energiek en blij wil voelen zal eerst eens kritisch naar zijn of haar slaap moeten kijken.

Lees meer: Het begint allemaal met slaap; afvallen, spieren opbouwen en blij zijn

Blijheid draagt bij aan gezondheid

Wat gebeurt er als ik jou vraag op te schrijven wat je nodig hebt of waar je naar op zoek bent? En waarom streef ik dan toch een ander doel met jou na?

Lees meer: Fucking awesome life: waarom happiness jouw hoofddoel zou moeten zijn

Eetmeter is gebruiksvriendelijker geworden

Ik heb goed nieuws voor je als je gebruik maakt van de Eetmeter om inzicht te krijgen in je voeding of nog opzoek bent naar een geschikte app! Recent lag de website en de app er een tijdje uit, maar dat blijkt om een goede reden te zijn. De website en de app hebben namelijk een waardevolle update gekregen.

Lees meer: Voedingscentrum geeft de Eetmeter een waardevolle update

Alert en productief blijven tijdens het werk

Werk creëert structuur in het leven en dat is fijn. Tegenwoordig vervaagt die vaste structuur door flexibele werktijden en thuis werken. Zie dan maar eens een goed slaap- en eetritme te vinden en vast te houden. In dit artikel bespreek ik de gevolgen van een ontregeld ritme en help ik je een middenweg te vinden die bij jou past.

Lees meer: Hoe voorkom je dat thuiswerken en nachtdiensten je dikker en minder slim maakt?

Hoe spinazie rood vlees onschadelijk maakt

De maand maart is internationaal uitgeroepen tot de darmkankermaand. Hierdoor kwam ik langs een interessant wetenschappelijk onderzoek, die ik zeker wil delen.

Lees meer: Maart is darmkankermaand, wat is het goede nieuws?

Kankerpreventie door gezonde voeding en leefstijl

Kanker is doodsoorzaak nummer één in ons land. De kans dat jij iemand kent die kanker heeft of gehad heeft, is zeer groot. In 2017 stierven in Nederland maar liefst 44.885 mensen aan een vorm van kanker [1]. Niemand wil kanker ontwikkelen, maar wat kunnen we ertegen doen? En wat als je kanker krijgt? Kan je zelf een positieve invloed uitoefenen op jouw herstel en prognose?

Lees meer: Kanker voorkomen met een gezond gewicht en de juiste voeding

Gezondere keuzes maken

Ik heb voor jou 15 typisch Nederlandse voedingsmiddelen op een rij gezet die je beter kan vervangen door een gezondere variant.

Lees meer: 15 veelgebruikte voedingsmiddelen die je beter kan vervangen

Voeding levert energie voor het sporten

Het is zo ver. Je hebt de eerste stap genomen, je bent fanatiek gaan sporten. Maar op de één of andere manier ben je vermoeid tijdens het sporten, voel je je duizelig, heb je last van je darmen of ben je achteraf niet vooruit te branden. Hoe komt dat en hoe voorkom je het? Ontdek wat de juiste voeding is voor, tijdens en na het sporten.

Lees meer: Wat kun je het best voor, tijdens en na je training eten?

Blog

30 tips om te voorkomen dat je een voedselinfectie of -vergiftiging oploopt thuis

on 17 mei 2019
30 tips om te voorkomen dat je een voedselinfectie of -vergiftiging oploopt thuis

Hoewel alles tegenwoordig al een stuk hygiënischer is en we over het algemeen niet meer dood gaan aan een vergiftiging, komen voedselinfecties en voedselvergiftigingen nog wel regelmatig voor. En voor...

Vitamine les 2: de 8 essentiële B-vitamines

on 17 mei 2019
Vitamine les 2: de 8 essentiële B-vitamines

De B-vitamines zijn in water oplosbare vitamines, die je lichaam met uitzondering van vitamine B12 niet of nauwelijks kan opslaan in het lichaam. Daarom worden dit essentiële vitamines genoemd, want j...

Ontvang mijn nieuwsbrief

Bedrijfsinformatie

  • KvK-nummer: 61403784
  • IBAN: NL82 KNAB 0205 8143 87 ten name van Food and Motion
  • Kwaliteitsregister paramedici: 19912769089

Gustaw Kurkowski

Gustaw flyer klein

"Gustaw is niet alleen een gedreven professional met diepgaande kennis op het gebied van voeding en krachttraining.

Ook is hij ervaringsdeskundige op het gebied van voeding en diëten, bodybuilding, powerlifting, allround krachttraining, calisthenics en vele andere trainingsvormen.

Al deze kennis en ervaring gebruikt hij om jou te begeleiden op weg naar een nieuw lijf"

Schrijf of bel: 0645955291

Vraag een consult aan of stel een andere vraag.

Contact

Food and Motion
Mobiel: 0645955291
Wasaweg 4 - 1
9723 JD Groningen

Naar boven