Verander van gedachten

Ben jij klaar voor verandering?

Is er iets in jouw leven dat je direct zou willen veranderen? Wat als ik jou vertel dat je in staat bent direct verandering teweeg te brengen?

Dit is echter niet de gebruikelijke denkwijze als het om verandering gaat. Verandering zou iets geleidelijks zijn dat maanden of jaren duurt en vele pogingen nodig heeft tot dat er succes bereikt wordt of tot dat je opgeeft.

Hoeveel mensen ken jij die met hun lichaamsgewicht worstelen? Ze proberen op allerlei manieren een gezonde verandering teweeg te brengen en fit te worden maar komen geen steek verder.

Is er iets in jouw leven dat jij graag zou veranderen? Wil je afvallen? Heb je verhoogde bloeddruk? Wil je weer in de kleding passen die al jaren in de kast ligt te verstoffen?

Wat weerhoudt jou om een positieve verandering teweeg te brengen in jouw leven?

De voorbereiding op een grote verandering vergt vaak de meeste tijd. De daadwerkelijke verandering gebeurt plotsklaps als alle puzzelstukken ineen vallen en jij daadwerkelijk klaar bent voor de verandering.

Om dit proces in gang te zetten, zal je overtuigd moeten zijn van drie dingen:

#1: Er moet iets veranderen.

Wil jij op zich wel wat fitter worden of moet je koste wat kost afvallen? Zou jij het leuk vinden om een paar kilogram af te vallen of kan je geen dag langer uitstaan in jouw lichaam zoals die er nu bij staat? Om verandering teweeg te brengen moet je er van overtuigd zijn dat het moment daarvoor is aangebroken.

#2: Er moet iets aan mij veranderen.

Om de verandering mogelijk te maken is het van cruciaal belang dat jij zelf de verantwoordelijkheid neemt voor deze verandering. Zelfs als je hulp krijgt van anderen ben jij altijd degene die het zal moeten doen. Je moet deze verandering zo graag willen dat je er 100% voor gaat. Niemand anders gaat het voor je doen.

#3: Ik kan datgene veranderen.

Laat je niet uit het veld slaan door tegenslagen uit het verleden. Je bent in staat om grote veranderingen teweeg te brengen en geweldige resultaten te boeken wanneer jij je hoofd er toe zet. Geloof hierin en de eerste stap is gezet.

Weet jij waarom de meeste mensen falen om blijvende gedragsverandering eigen te maken? Ze leunen volledig op wilskracht. Hoewel dit even werkt, val je altijd weer terug op de vertrouwde gewoontes. Hoe los je dit op?

Verander wat vertrouwd voelt.

Zoals me misschien weet, zijn mensen gedreven door twee drijfveren:

#1 Verminderen van pijn en ongemak

#2 verkrijgen van plezier.

Zoals ik in mijn vorige artikel schreef, kan je een gedragspatroon veranderen door een negatieve associatie te creëren met het ongewenste gedrag dat het ongemak veroorzaakt en een positieve associatie met hetgeen waar jij plezier en voordeel uit haalt.

Wanneer je af af wilt vallen, weet je dat je er niet omheen kunt om het troost eten in de avonduren te laten staan. Ook weet je dat je regelmatig zult moeten sporten.

Tot op heden zijn jouw hersenen geconditioneerd om eten van dikmakende producten met plezier te associëren en sport met pijn en ongemak.

Het is tijd om jouw hersenen op nieuw te trainen zodat jij je goed voelt wanneer je aan sport denkt en afkeer krijgt tegenover (nachtelijke) schranspartijen van alle dikmakers.

Denk aan alle negatieve gevolgen van overgewicht en verbind deze met de ongezonde voedingsmiddelen.

Verbind het sporten vervolgens aan alle positieve effecten er van en visualiseer jezelf in het nieuwe slanke, strakke en vooral gezonde lichaam.

Je bent in staat om jouw leven sterk te beïnvloeden en te verbeteren. Begin direct door contact met mij op te nemen voor een vrijblijvende kennismaking en proefles Personal Training.

Onthoud dat verandering van het ene op het andere moment kan plaatsvinden.


Doorbreek deze gewoontes

Deze drie gewoontes laten je razendsnel aankomen. Doorbreek ze zo snel mogelijk om de eerste stappen te zetten naar een fit, slank en gezond lichaam.

  • Drinken van calorieën. Frisdrank, koffiespecialiteiten, smoothies en fruitsappen zitten bomvol calorieën. Je raakt er echter niet verzadigd door en krijgt ongemerkt een heleboel extra calorieën binnen. Drink daarom water en thee (zonder suiker) om de extra calorieën te vermijden.
  • Niet sporten. Dag na dag, week na week en maand na maand het sporten uitstellen zorgt voor spierverlies en een verlaagd metabolisme. Sport 3-5 keer per week om jouw spiermassa op peil te houden en jouw metabolisme op volle toeren te laten draaien.
  • Een grote avondmaaltijd eten. Een grote avondmaaltijd gevolgd door een toetje of zelfs een avond aan snoepen en snacken is het recept voor gewichtstoename. In plaats van dat je het gros van jouw eten in de avond eet, kan je jouw eten beter gelijkmatig verspreiden over de dag heen.

Ben jij de status quo zat en ben je toe aan die langverwachte verandering? Neem direct contact met mij op zodat je meteen aan de slag kunt en deze week nog de eerste resultaten boekt!

Verwijs jouw vrienden en familie

Gebruik de onderstaande knop om jouw naasten aan te melden voor mijn nieuwsbrief zodat ook zij hun lichamelijke en gezondheidsdoelen kunnen bereiken of geef je op voor een proefles Personal training.

 

Introducé

     

     

    Blog

    Restart na de vakantie: verder afvallen naar een gezond gewicht

    on 15 augustus 2019
    Restart na de vakantie: verder afvallen naar een gezond gewicht

    Restart na de vakantie: verder afvallen naar een gezond gewicht 7 tips om makkelijk af te vallen na de vakantie Oké, je hebt de touwtjes even laten vieren. Geen probleem, want als het goed is heb jij...

    Hoe bepaal je de voedingswaarde van je voedsel?

    on 29 juli 2019
    Hoe bepaal je de voedingswaarde van je voedsel?

    Hoe bepaal je de voedingswaarde van je voedsel? Wil je afvallen, heb je een te hoge bloeddruk, is je lipidenprofiel uit balans (bijv. te hoog cholesterol), heb je diabetes of heb je bijvoorbeeld vaak...

    Bedrijfsinformatie

    • KvK-nummer: 61403784
    • IBAN: NL82 KNAB 0205 8143 87 ten name van Food and Motion
    • Kwaliteitsregister paramedici: 19912769089

    Leer hoe je makkelijk afvalt met voeding en training

    Proefles personal training

    Geef je hier op voor een vrijblijvende kennismaking en proefles personal training.

    Contact

    Food and Motion
    Mobiel: 0645955291
    Wasaweg 4 - 1
    9723 JD Groningen

    Naar boven