Schrijf of bel: 0645955291

Vraag een consult aan of stel een andere vraag.
Behoud momentum en blijf levenslang fit

Ben je bezig om af te vallen met een bepaald einddoel in gedachten? Of wil je een bepaalde broekmaat passen? Dergelijke doelen zijn goed om te stellen, ze zijn echter geen garantie voor succes.

Ga maar na hoeveel mensen jij kent die een specifiek gewichtsdoel hebben gesteld. Jij hebt er zelf waarschijnlijk ook één of je nou af wil vallen of aan wil komen.

Dit doel heb je mogelijk op een post-it geschreven en op de koelkast geplakt om jezelf scherp te houden met wat je eet en om je te motiveren om te gaan sporten. Misschien heb jij je dagelijks gewogen en dit bijgehouden om het doel niet uit het oog te verliezen.

Zeg nou eerlijk, hoe lang heb je dit volgehouden? Een paar weken? Een maand? Uit onderzoek en uit de praktijk blijkt dat dergelijke streefgetallen na een paar weken op de achtergrond raken.

Zo gauw dit gebeurt verdwijnt de post-it weer in de prullenbak en anders negeer je hem terwijl je lekker toch wat te eten pakt dat jouw gewicht doet toenemen. En zo wordt jouw doel een negatieve factor in plaats van een positieve.

Nu ga ik jou verklappen wat het geheim is in het behalen en behouden van elk doel dat jij hebt. Zij het op het vlak van gewichtsverlies, kracht, conditie, algehele gezondheid of welk doel dan ook.

Het gaat niet om het bereiken van een getal

De kans bestaat dat dit haaks staat op alles dat jij hebt geleerd over het behalen van doelen. Hoogstwaarschijnlijk heb jij vele van jouw doelen echter helemaal niet behaald. Dat magische getal op de weegschaal doet er helemaal niet toe om de volgende reden...

Het gaat om creëren en behouden van momentum

Kan jij je herinneren hoe het voelde toen je voor het laatst gezond at, regelmatig sportte en meerdere dagen achtereen goede nachtrust had? Je kwam in een flow, een staat van verhoogde energie en een voelbare voorwaartse beweging.

Dit sneeuwbaleffect gaf je een gevoel van kracht en zelfvertrouwen. En had je jouw streefgewicht nog niet gehaald? Lekker belangrijk! Je had momentum en was goed onderweg om het doel te bereiken!

Het bereiken van een gewichtsdoel of broekmaat is het gevolg van leven in de flow van een gezonde leefstijl gedurende langere tijd.

Je ervaart de momentum veroorzaakt door gezond te eten, te sporten en voor jouw gezondheid te zorgen direct en dagelijks. Dat streefgetal zal je pas als  positief ervaren wanneer je deze bereikt hebt. Dit maakt een losstaand streefgetal een slechte motivator.

Mijn advies en uitdaging aan jou is dat je er plezier in weet te vinden om in de flow te zitten en de bereikte momentum vast te houden tot dat jij je streefdoel hebt bereikt. Concentreer je op deze momentum en niet op het getal op de weegschaal.

Je zult er snel achter komen dat er nog veel meer te behalen valt na dat je jouw streefgewicht hebt behaald. Eten om af te vallen wordt eten om te genieten en gezond te blijven. Trainen om af te vallen wordt trainen om sterker te worden en met jouw nieuw gewonnen kracht spelenderwijs te trainen.

Een fit, slank sterk en gezond lichaam zijn de gevolgen van een leefstijl. Deze leefstijl maak je niet eigen door halve maatregelen te treffen.

Ga er dan ook volledig voor, wat jouw doel ook is en voel niet alleen de momentum maar wordt één met deze fantastische flow van energie!

Bel of schrijf mij en ik help je direct op gang om de momentum te creëren die jou blijvend het lichaam en gevoel zal geven dat jij altijd hebt gewild!


Hoe suiker jouw gezondheid schaadt

Ondanks dat vele frisdrank-en snoepfabrikanten ons graag doen geloven dat suiker geen gezondheidsrisico vormt, is al lang gebleken dat er ontzettend veel gezondheidsnadelen kleven aan dit zoete goedje.

Mocht je vergeten zijn hoe suiker jouw gezondheid verslechtert, dan is hier nog even een reminder van slechts een aantal van de vele negatieven effecten van suiker:

  • Suiker zorgt voor ongeremd eten.
  • Suiker zorgt voor opslag van abdominaal vet.
  • Suiker bevordert ontstekingsreacties in het lichaam.
  • Suiker zorgt voor een sterke insulineproductie en daarmee ongevoeligheid voor insuline en uiteindelijke diabetes type 2.
  • Suiker zorgt voor sterke schommelingen in jouw energiepeil met vetopslag en fysieke inactiviteit als gevolg.

Zit jij vast in een ongezond patroon en ben je gebaat bij professionele ondersteuning om een positieve verandering teweeg te brengen in jouw leven? Neem direct contact met mij op zodat je meteen aan de slag kunt en deze week nog de eerste resultaten boekt!

Verwijs jouw vrienden en familie

Gebruik de onderstaande knop om jouw naasten aan te melden voor mijn nieuwsbrief zodat ook zij hun lichamelijke en gezondheidsdoelen kunnen bereiken of geef je op voor een proefles Personal training.

 

Introducé

Blog

Beef Jerky: een eiwitrijke slank makende snack

on 11 december 2017
Beef Jerky: een eiwitrijke slank makende snack

Een slank makende snack? Eén die eiwitrijk is en niet bomvol zit met suikers en vet? Bestaat dat? En is het ook nog lekker? Dit is de ultieme slank makende eiwitsnack!

Wil jij veel sneller van jouw verkoudheid af?

on 07 december 2017
Wil jij veel sneller van jouw verkoudheid af?

Ben jij regelmatig verkouden? Uitzieken is niet de enige optie. Door tijdelijk zink suppletie te nemen, verkort je de duur van de verkoudheid met bijna de helft.

Ontvang mijn nieuwsbrief

Bedrijfsinformatie

  • KvK-nummer: 61403784
  • IBAN: NL82 KNAB 0205 8143 87 ten name van Food and Motion
  • Kwaliteitsregister paramedici: 19912769089

Gustaw Kurkowski

Gustaw flyer klein

"Gustaw is niet alleen een gedreven professional met diepgaande kennis op het gebied van voeding en krachttraining.

Ook is hij ervaringsdeskundige op het gebied van voeding en diëten, bodybuilding, powerlifting, allround krachttraining, calisthenics en vele andere trainingsvormen.

Al deze kennis en ervaring gebruikt hij om jou te begeleiden op weg naar een nieuw lijf"

Contact

Food and Motion
Mobiel: 0645955291
Wasaweg 4 - 1
9723 JD Groningen

Locatie

Naar boven