×

Waarschuwing

JUser: :_load: Kan gebruiker met ID: 907 niet laden

Personal Trainer Groningen - Krachtsporter loopt marathon deel twee

Een krachtsporter die nooit hardloopt wil met slechts zeven weken voorbereiding een marathon lopen?! Fysiotherapeut Bart Jan Geerts heeft daar een aantal nuttige tips voor om de kans op blessures te verlagen.

De tijd dringt

Als dietist en kracht-en conditietrainer, heb ik besloten om mijzelf uit te dagen en binnen slechts zeven weken een marathon te lopen. Dit zonder noemenswaardige hardloopervaring. Op het moment van schrijven heb ik minder dan drie weken om mij voor te bereiden op de slachtemarathon.

Om dit blessurevrij te volbrengen, heb ik de hulp ingeschakeld van fysiotherapeut Bart Jan Geerts. In dit interview geeft hij tips om blessurevrij te rennen maar tegelijk ook om zuiniger om te gaan met energie wat de kans op succes verder vergroot.

De langste afstand die ik tot nu toe heb afgelegd is 18.5 kilometer. Een heuvelsprintsessie een paar dagen daarna heeft mij een week spierpijn opgeleverd.  Dat betekent dat ik nu flink moet doorpakken om over minder dan drie weken 42 kilometer te halen.

Het plan is nu om de komende twee weken vier keer hard te lopen en de afstand telkens met drie kilometer te vergroten. Uiteindelijk loop ik ongeveer één week voor de marathon 30 kilometer. Dan resteert nog de vraag of ik de 42 kilometer haal en daarmee de volledige marathon.

Interview met fysiotherapeut Bart Jan Geerts

 

Volgende week ga ik meer vertellen over mijn training evenals voeding voor en tijdens de marathon. Wil jij meer zien van dit absurde idee? Volg mij op Facebook of Youtube!

Heb je het eerste deel van mijn voorbereiding gemist en wil je weten waarom ik dit doe? Bekijk deze alsnog!

Blog

Als er een vakanties aan komt, kom jij dan ook aan?

on 20 april 2022
Als er een vakanties aan komt, kom jij dan ook aan?

Negen tips om op gewicht te blijven tijdens de vakantie De meivakantie komt er weer aan! Wil jij van de vakantie genieten zonder je gezonde voedingspatroon en/of sportschema aan dekant te gooien en aa...

Restart na de vakantie: verder afvallen naar een gezond gewicht

on 15 augustus 2019
Restart na de vakantie: verder afvallen naar een gezond gewicht

Restart na de vakantie: verder afvallen naar een gezond gewicht 7 tips om makkelijk af te vallen na de vakantie Oké, je hebt de touwtjes even laten vieren. Geen probleem, want als het goed is heb jij...

Bedrijfsinformatie

  • KvK-nummer: 61403784
  • IBAN: NL82 KNAB 0205 8143 87 ten name van Food and Motion
  • Kwaliteitsregister paramedici: 19912769089

Leer hoe je makkelijk afvalt met voeding en training

Proefles personal training

Geef je hier op voor een vrijblijvende kennismaking en proefles personal training.
captcha
Herladen

Contact

Food and Motion
Mobiel: 0645955291
Wasaweg 4 - 1
9723 JD Groningen

Naar boven