Personal training, groepstraining en diëtetiek in Groningen - Ruime privelocatie

Personal training, groepstraining en diëtetiek in Groningen

Een krachtsporter die nooit hardloopt wil met slechts zeven weken voorbereiding een marathon lopen?! Fysiotherapeut Bart Jan Geerts heeft daar een aantal nuttige tips voor om de kans op blessures te verlagen.

De tijd dringt

Als dietist en kracht-en conditietrainer, heb ik besloten om mijzelf uit te dagen en binnen slechts zeven weken een marathon te lopen. Dit zonder noemenswaardige hardloopervaring. Op het moment van schrijven heb ik minder dan drie weken om mij voor te bereiden op de slachtemarathon.

Om dit blessurevrij te volbrengen, heb ik de hulp ingeschakeld van fysiotherapeut Bart Jan Geerts. In dit interview geeft hij tips om blessurevrij te rennen maar tegelijk ook om zuiniger om te gaan met energie wat de kans op succes verder vergroot.

De langste afstand die ik tot nu toe heb afgelegd is 18.5 kilometer. Een heuvelsprintsessie een paar dagen daarna heeft mij een week spierpijn opgeleverd.  Dat betekent dat ik nu flink moet doorpakken om over minder dan drie weken 42 kilometer te halen.

Het plan is nu om de komende twee weken vier keer hard te lopen en de afstand telkens met drie kilometer te vergroten. Uiteindelijk loop ik ongeveer één week voor de marathon 30 kilometer. Dan resteert nog de vraag of ik de 42 kilometer haal en daarmee de volledige marathon.

Interview met fysiotherapeut Bart Jan Geerts

 

Volgende week ga ik meer vertellen over mijn training evenals voeding voor en tijdens de marathon. Wil jij meer zien van dit absurde idee? Volg mij op Facebook of Youtube!

Heb je het eerste deel van mijn voorbereiding gemist en wil je weten waarom ik dit doe? Bekijk deze alsnog!

Blog

Restart na de vakantie: verder afvallen naar een gezond gewicht

on 15 augustus 2019
Restart na de vakantie: verder afvallen naar een gezond gewicht

Oké, je hebt de touwtjes even laten vieren. Geen probleem, want als het goed is heb jij nu weer energie voor tien. Toch niet tot rust gekomen of moeite om weer verder te gaan met het afvallen naar een...

Hoe bepaal je de voedingswaarde van je voedsel?

on 29 juli 2019
Hoe bepaal je de voedingswaarde van je voedsel?

Wil je afvallen, heb je een te hoge bloeddruk, is je lipidenprofiel uit balans (bijv. te hoog cholesterol), heb je diabetes of heb je bijvoorbeeld vaak last van verstopte darmen? Dit (en veel andere k...

Ontvang mijn nieuwsbrief

Bedrijfsinformatie

  • KvK-nummer: 61403784
  • IBAN: NL82 KNAB 0205 8143 87 ten name van Food and Motion
  • Kwaliteitsregister paramedici: 19912769089

Gustaw Kurkowski

Gustaw flyer klein

"Gustaw is niet alleen een gedreven professional met diepgaande kennis op het gebied van voeding en krachttraining.

Ook is hij ervaringsdeskundige op het gebied van voeding en diëten, bodybuilding, powerlifting, allround krachttraining, calisthenics en vele andere trainingsvormen.

Al deze kennis en ervaring gebruikt hij om jou te begeleiden op weg naar een nieuw lijf"

Schrijf of bel: 0645955291

Vraag een consult aan of stel een andere vraag.

Contact

Food and Motion
Mobiel: 0645955291
Wasaweg 4 - 1
9723 JD Groningen

Naar boven