Een pre, during-en afterworkout? Heeft dat nut? Thijs denkt van wel en in deel zeven van zijn lichamelijke transformatie neemt hij het op tegen Ewout Berends in een deadlift face off!

Trainingsvideo personal trainer Groningen - Thijs tegen Ewout

de Muscle midget vs. de Grote Vriendelijke Reus

Een supplement dat jouw energiepeil op niveau houdt gedurende de training? In deze deadlift face off neemt Thijs van Kamp het op tegen zijn trainingspartner Ewout Berends. Als diëtist en personal trainer begeleid ik Thijs sinds twee maanden met een lichamelijke transformatie. Een pre, during-en afterworkout drank is daar onderdeel van.

Thijs heeft zijn zware rug training ondertussen vijf keer samen met Ewout gedaan en elke keer weer hoorde ik de verhalen van hoe gesloopt Ewout was na afloop. Deze twee krachtpatsers hebben het nu tegen elkaar opgenomen en de deadlift portie van hun training hebben wij gefilmd.

Deadlift for your life

De lat lag voor beide heren hoog. Thijs wou natuurlijk geen slecht figuur slaan en Ewout moest een voor hem even zware training doen zonder zijn energie aan te vullen. Aan de hand van de maximaalkracht van beide heren hebben we doorberekend hoeveel gewicht zij min of meer moesten gebruiken om in theorie gelijke herhalingen te halen per set. De uiteindelijke krachtcurve verschilt per persoon maar dit gaf een aardig eerlijke vergelijking.

Personal trainer Groningen krachtcurve Oddvar Holten

De heren zijn tijdens het filmen niet aangestuurd op techniek behalve Thijs die nog de neiging heeft zijn rug te bollen. Zo vertonen de filmpjes een sterk zichtbaar verval van techniek naar mate de vermoeidheid inzet.

Wat vooral opvalt is de uitvoeringssnelheid die bij Thijs aanzienlijk hoger ligt en constanter is. Zijn energievoorziening van koolhydraten blijft op peil waardoor hij meer power kan leveren. Dit is het gewicht maal de afstand gedeeld door de benodigde tijd tijdens het tillen van het gewicht. Thijs was met andere woorden explosiever.

De techniek liet bij beide heren te wensen over. Daar draaide dit filmpje echter niet om. De juiste techniek aanleren zou voor beide heren nog de nodige sessies personal training vergen. Wegens tijdsbeperkingen hebben we de pullups en rows niet gefilmd.

Ewout nam na de deadlifts alsnog energiedrank maar dit mocht niet baten. Na de tien sets pullups en rows was hij zodanig uitgeteld dat hij de kleedkamer uit was gelopen zonder zijn schoenen aan te trekken, had Thijs hem hier niet op gewezen.

Conclusie

De pre, during-en afterworkout die ik heb opgesteld voor Thijs, geeft hem keer op keer een enorme hoeveelheid energie. Dit uit zich in super intensieve workouts die zijn spieren ontzettend sterk stimuleren. Dit vertaalt zich weer naar hele snelle progressie en een motivatie die alsmaar toeneemt.

Maar ondanks de afwezigheid van de sportdrank, heeft Ewout alles er uit geperst wat er in zat om niet achter te blijven. Misschien zelfs iets te goed. De vergelijking moest tenslotte laten zien hoeveel fitter je blijft met de sportdrank. Anderzijds laat dit wel zien wat een goede dosis doorzettingsvermogen doet. Ook al kunnen ze je na afloop wel opvegen.

Volg Food and Motion op Facebook en YouTube om op de hoogte te blijven van de afbeul-praktijken die Gustaw als diëtist en personal trainer op mij toepast!

Heb je Personal Trainer Groningen - Transformatie Thijs van Kamp deel zes gemist waarin ik jou laat zien hoe mijn eten er uit ziet tijdens mijn transformatie en wat er in mijn sportdrank zit? Bekijk deze direct of lees Personal Trainer Groningen - Transformatie Thijs van Kamp deel acht waarin mijn progressie weer wordt bepaald en de misterie van mijn spontane explosie in omvang wordt verklaard!

Blog

Restart na de vakantie: verder afvallen naar een gezond gewicht

on 15 augustus 2019
Restart na de vakantie: verder afvallen naar een gezond gewicht

7 tips bij afvallen na de vakantie Oké, je hebt de touwtjes even laten vieren. Geen probleem, want als het goed is heb jij nu weer energie voor tien. Toch niet tot rust gekomen of moeite om weer verde...

Hoe bepaal je de voedingswaarde van je voedsel?

on 29 juli 2019
Hoe bepaal je de voedingswaarde van je voedsel?

Wil je afvallen, heb je een te hoge bloeddruk, is je lipidenprofiel uit balans (bijv. te hoog cholesterol), heb je diabetes of heb je bijvoorbeeld vaak last van verstopte darmen? Dit (en veel andere k...

Bedrijfsinformatie

  • KvK-nummer: 61403784
  • IBAN: NL82 KNAB 0205 8143 87 ten name van Food and Motion
  • Kwaliteitsregister paramedici: 19912769089

Leer hoe je makkelijk afvalt met voeding en training

Proefles personal training

Geef je hier op voor een vrijblijvende kennismaking en proefles personal training.

Contact

Food and Motion
Mobiel: 0645955291
Wasaweg 4 - 1
9723 JD Groningen

Naar boven