Zoek jij een personal trainer in Groningen om snel af te vallen en een slank en strak lichaam te krijgen?

Food and Motion verzorgt personal training in Groningen. Dit gebeurt op basis van gespecialiseerde kracht-en conditietrainingen. Naast training, begeleid ik jou als diëtist eventueel ook in jouw voeding. Ben je zoek naar betere prestaties? Of dat droomlichaam waar je al jaren stiekem naar verlangt? Samen werken we doelgericht naar de gewenste resultaten toe. 

Door middel van personal training in combinatie met voeding bied ik jou ondersteuning om jouw doelen te bereiken. Effectieve trainingen en meetbare resultaten staan bij mij bovenaan de lijst!

 

Voordelen personal training

De sportschool is voor vele mensen een enge plek. Het kan behoorlijk confronterend zijn om je in een strak sportpak te hijsen als je een paar extra kilootjes hebt. Maar ook wanneer je een gezond gewicht hebt en goed in je vel zit kan al die apparatuur voor de nodige onzekerheid zorgen.

Zodra de meeste mensen de sportschool binnenlopen, beginnen de vrouwen aan de cardio en duiken de mannen het krachthonk in. Maar dan... wie zorgt er vervolgens voor dat deze gemotiveerde mensen op de juiste manier trainen om hun doelen te bereiken?

Vaak krijg je vanuit de sportschool een schema waar je de komende maanden mee kunt stoeien. Soms met enige uitleg, maar meestal mag je zelf uitzoeken hoe het voorgeschreven schema werkt. Soms krijg je de hulp van een enthousiaste vriend of vriendin die je heeft aangemoedigd om mee te sporten. Mocht je alleen gaan en helemaal geen begeleiding krijgen, dan kan je het nog altijd afkijken van de oudgedienden.

Maar als het zo simpel is, waarom behalen de meeste mensen dan hun doelen niet? Waarom trainen zoveel mensen meerdere malen per week gedurende maanden, zo niet jaren zonder enig zichtbaar resultaat? Kracht en duurtraining is niet iets dat je even doet. Op de plaatjes lijkt het vaak makkelijker dan het in werkelijkheid is. Er komt veel bij kijken en het begint bij een goede basis. En zo komen we weer terug bij de vraag wie er zorgt voor een goede voedings-en trainings basis.

Als jouw personal trainer zorg ik voor:

  • Stellen en behalen van doelen met de personal trainer

Zit je vast? Waar wil je eigenlijk naar toe? Moet er iets veranderen? Doelen stellen en behalen is voor mij als personal trainer dagelijkse kost. Doelbewuste verandering van het lichaam is voor de meesten echter een abstract iets. Daarom geef ik een richtlijn van wat je kunt verwachten en van wat haalbaar is.

  • De personal trainer maakt een uitgebalanceerd trainingsschema

    Vergeet je benen niet te trainen!

     

Stuurloos van het ene apparaat naar het andere dwalen is een veel voorkomend probleem. Jerommeke zien we vaak genoeg rondlopen in de sportschool. Nog veel voorkomender zijn de mannen die hun spiegelspieren overtrainen: de borst, biceps en buik, met als resultaat een scheefgetrokken lichaam.

Vrouwen richten al hun aandacht op hun buik, billen en benen. Met een heleboel cardio, crunches en een paar pilates-lessen proberen ze tevergeefs een slank, sterk en/of gespierd lichaam te krijgen.

We gaan gestructureerd te werk om jouw persoonlijke doelen te bereiken. Rekening houdend met jouw wensen en behoeften stellen we een schema voor jou op. Een schema dat balans creëert en behoudt tussen boven- en onderlichaam, voor en achter, links en rechts. Hierbij zal de nadruk liggen op de spiergroepen die bij jouw de meeste aandacht nodig hebben.

  • De personal trainer geeft je de juiste oefeningen

De apparaten op de sportschool zijn aanlokkelijk. Lekker op je gemak zitten, een paar keer drukken, trekken, buigen of strekken en je bent klaar. Muziekje erbij en trainen maar...toch?

Het ontspannen gevoel op de apparaten is direct verbonden aan het gebrek aan resultaat.

Een goed opgesteld trainingsschema richt zich zoveel mogelijk op vrije gewichten. Grote spiergroepen krijgen de meeste aandacht en je hele lichaam zal zich in moeten spannen om de oefening uit te voeren. Dit zorgt voor een optimale stimulans voor je lichaam om sterker, strakker en gespierder te worden.

De keuze van de juiste oefeningen vergroot jouw kracht op een bruikbare manier. Deze krachttoename zal je ook merken in jouw dagelijkse activiteiten en/of sport.

  • De juiste uitvoering dankzij de personal trainer

De lijst van verkeerd uitgevoerde oefeningen blijft maar groeien. Van half uitgevoerde tot gevaarlijk uitgevoerde oefeningen en alles daar tussenin.

Techniek is echter één van de belangrijkste aspecten van training. De juiste uitvoering voorkomt blessures en zorgt voor de beste resultaten. Vanaf de eerste training zal ik je uitleggen hoe je elke oefening moet doen en waarom dit zo is.Slechte-deadlift-goede-deadlift

 

Werkwijze personal training in Groningen

Je traint met name met vrije gewichten en lichaamsgewicht. Als afsluiter werk je nagenoeg elke keer aan jouw uithoudingsvermogen met uitdagende attributen zoals de slee, touwen, airbike hamers en meer. Deze combinatie geeft optimaal trainingsresultaat. Hierdoor wordt je snel fitter, sterker, gespierder en slanker. Je ontwikkelt bruikbare kracht die je zowel dagelijks als tijdens sport in kan zetten. Bovendien wordt je bewuster van jouw lichaam en verbetert jouw balans en lichaamscontrole.

Tijdens het intakegesprek behandelen we onder andere jouw training, voeding en leefstijl. Afhankelijk van jouw wensen stellen we samen haalbare doelen vast. Vervolgens maken we een plan waarmee we deze doelen gaan behalen. De doelen kunnen bijvoorbeeld betrekking hebben op:

    • Lichaamsgewicht
    • Spiermassa
    • Vetmassa
    • Krachttoename
    • Uithoudingsvermogen
    • lichaamsmaten
    • Postuur

Jouw voortgang wordt gevolgd door de beginsituatie vast te stellen en tussentijds de metingen te herhalen. Aan de hand hiervan evalueren we hoe je er voor staat. Afhankelijk van de situatie zullen we bepaalde metingen verrichten. Met de uitkomsten van deze metingen passen we onze aanpak zo nodig aan. Hoe vaak en hoe lang je begeleidt wordt hangt af van de beginsituatie en wat je wilt bereiken.

Gedurende de begeleiding leer ik jou de basisprincipes van krachttraining. Ik leer jou de techniek van de oefeningen zodat je deze zelfstandig uit kan voeren zonder blessures en met optimale resultaten.

Daarnaast leer ik jou de basisprincipes van voeding die voor jou van belang zijn en beantwoord ik eventuele vragen. Zo nodig optimaliseren we jouw voeding of stellen we een compleet dagmenu op. Hierdoor zal jouw voeding bijdragen bij het bereiken van jouw doelen. 

  • Twijfel je?
  • Wil je meer informatie?
  • Of wil je direct aan de slag?
  • Plan een proefles en kennismaking.

Werkwijze personal training

Tijdens de personal training doorloop je twee trajecten tegelijk. Het ene deel van de begeleiding richt zich op voeding. Het andere deel zal zich richten op training. Voor de daadwerkelijke start, nemen we 90 minuten tijd om jouw doelen, wensen en verwachtingen in kaart te brengen tijdens een kennismaking en proefles personal training.

Proefles en kennismaking personal training

Tijdens de proefles en kennismaking leggen we jouw wensen vast. we bespreken wat nodig is om jouw doelen te bereiken, we doorlopen een proeftraining en stellen samen een passende aanpak op.

Uit deze proefles komt een plan dat over het algemeen een een combinatie bevat van 1 op 1 training en/of groepstraining, voedingsbegeleiding (diëtetiek) en waar noodzakelijk voedingssupplementen.

De start van jouw personal training

In principe begint ieder personal training traject met een intake diëtetiek. Daarbij wordt de beginsituatie bepaald door jouw lichaam op te meten, jouw vetpercentage en spiermassa te bepalen en eventueel door foto's te nemen. We bespreken de haalbaarheid van jouw wensen. Aan de hand hiervan stellen we haalbare en meetbare doelen vast.

Na de diëtetiek intake, bestaat jouw traject uit begeleid trainen en evaluatie en bijstuur momenten bij de diëtist.

Voeding (diëtetiek)

Training (personal training en/of groepstraining)

  • Voedingsanamnese
    • Tijdens de voedingsanamnese doorlopen we jouw gebruikelijke voeding. Samen voeren we jouw gemiddelde inname in een voedingsprogramma in. Dit geeft ons inzicht in eventuele tekorten of te hoge innames van voedingsstoffen. Tijdens dit gesprek zal ik je basiskennis meegeven over voeding, eventuele misvattingen bespreken en vragen beantwoorden.
  • Inventarisatie lichamelijke activiteiten
    • Misschien sport je al op eigen initiatief of doe je eigenlijk niks fysieks behalve de boodschappen halen op de fiets. Samen bepalen we de hoeveelheid en soort beweging die je al krijgt en stellen dit zo nodig in overleg bij.
  • Opstellen Dagmenu
    • Afhankelijk van je huidige eetpatroon,wensen en doelen stellen we een dagmenu op. Dit kan een aangepast dagmenu zijn dat langzaam je eetpatroon verbeterd. Het kan ook een compleet nieuw dagmenu zijn dat voor optimaal resultaat zorgt, rekeninghoudend met jouw dagelijkse activiteiten.
  • Opstellen trainingsschema
    • Aan de hand van de proefles en kennismaking stelt de trainer een passend trainingsschema voor je op. Hoe dit schema er uit komt te zien zal afhangen van de gestelde doelen, jouw trainingservaring en eventuele blessures.
  • Evaluatiemomenten
    • Tijdens deze gesprekken worden knelpunten in je eetpatroon besproken. Samen bedenken we oplossingen en maken we afspraken hierover.
  • Begeleid trainen
    • Onze trainers zorgen dat jij iedere training op een veilige manier vooruitgang boekt. De duur en frequentie van het begeleid trainen bepalen wij tijdens de kennismaking en proeftraining. Dit zal afhangen van jouw wensen en hoe snel je de oefeningen en kennis eigen maakt.

 Tarieven personal training in Groningen

De maandelijkse kosten van een traject met één van onze personal trainers zijn sterk afhankelijk van jouw doelen en wensen. Daarnaast houden wij in ons advies en aanpak rekening met jouw financiele ruimte.

Globaal moet je rekening houden met €40-€70 per keer voor personal training en €18-€22 per training voor onze groepstraining afhankelijk van hoe lang en hoe vaak per week jij zult trainen.

Of je 1,2 of 3x per week moet trainen, hangt af van vele factoren. Daarom plannen wij altijd een proefles en kennismaking zodat we met een passend plan kunnen komen.

  • Twijfel je?
  • Wil je meer informatie?
  • Of wil je direct aan de slag?
  • Plan een proefles en kennismaking personal training

Privé fitness en gezondheidscentrum Food and Motion is de specialist in blijvend afvallen. Door een combinatie van diëtetiek, personal training, groeps-training, bedrijfsfitness, leefstijlcoaching en supplementen, bereik je met ons blijvend een slanker, sterker en fitter lichaam.

Voeding, beweging en jouw mindset zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden om blijvend van jouw overtollige kilo's af te kunnen komen . Gustaw Kurkowski, de diëtist van Food and Motion, is specialist op het gebied van afvallen. Door in te zetten op een blijvende leefstijl verbetering, helpt hij jou om jouw fysieke doelen te behalen en te behouden.

Begeleiding diëtist in combinatie met personal training en groeps-training

Wij zijn er van overtuigd dat blijvende gedragsverandering tijd kost om te bereiken. Terugval en jezelf weer oppakken zijn daar onderdeel van. Uit onze ervaring blijkt dat afspraken bij de diëtist steeds worden verzet wanneer het even niet goed gaat. Bijvoorbeeld na de vakantie. Dat terwijl je juist dan even een gesprek nodig hebt om weer op gang te komen.

Door regelmaat in jouw sport te garanderen en te koppelen aan begeleiding in jouw voedingspatroon, zorgen wij er voor dat je ook na een periode van terugval, jezelf snel weer oppakt. Om hiervoor te zorgen wordt de begeleiding bij de diëtist van Food and Motion in Groningen alleen verzorgd in combinatie met een personal training en/of groeps-training traject gedurende tenminste één jaar.

Deze minimale samenwerkingstijd van één jaar zorgt er voor dat je gegarandeerd begeleid wordt gedurende alle jaarlijks terugkerende momenten waarin je gebruikelijk je ritme verliest en aankomt. Zo zorgen we er voor dat je niet meer het gebruikelijke patroon volgt van groeien gedurende vakanties, feestdagen en verjaardagen en een stabiel gewicht daar tussen in.

We draaien het om en helpen je om een patroon eigen te maken waarmee jij zult afvallen tussen de "lastige"momenten door, en een stabiel gewicht behoudt tijdens jouw vakanties, de feestdagen en de verjaardagen.

Eerste consult bij de diëtist - 180 tot 210 minuten

 Neem de volgende zaken mee bij jouw eerste afspraak:

  • jouw paspoort, identiteitskaart of rijbewijs
  • jouw verzekeringspasje
  • de verwijsbrief van jouw (huis)arts of specialist
  • indien voorhanden een overzicht van de medicijnen en de gebruikte vitamines of andere preparaten

Jouw eerste afspraak wordt mondeling, per e-mail, sms of whatsapp bevestigd.

Het eerste consult is een uitgebreide kennismaking van 2.5-3 uur. Daarbij bespreken wij jouw doelen, wensen, klachten en voorgeschiedenis. We bekijken jouw huidig eetpatroon aan de hand van de foodapp die je gedurende drie a 4 dagen hebt ingevuld.

We gaan jouw doelen één voor één bij langs en bepalen wat er nodig is om deze te behalen. Dit doen we ook voor al jouw fysieke en psychische klachten die invloed hebben op jouw gewicht en welzijn. Zaken zoals slaap, stress, ziektebeelden, blessures, relatieproblemen en meer worden besproken in relatie tot jouw doelen en klachten.

Om jouw voortgang te volgen, doen wij een aantal metingen zoals jouw buikomvang en vetpercentage. Daarnaast nemen wij foto's waarmee wij jouw progressie nog beter kunnen volgen en hierop bijsturen. Deze foto's zijn enkel voor eigen gebruik binnen de praktijk.

Na dat jouw programma meer duidelijkheid heeft gekregen, draagt de diëtist relevante voedingskennis aan jou over. Dit heeft betrekking op de fysieke effecten van voeding op jouw lichaam in relatie tot jouw specifieke doelen. Deze informatie krijg je naderhand opgestuurd via de mail.

Met de doelen en opgedane kennis, stel je ter plekke een voorbeeld dag menu op samen met de diëtist. Dit menu zal zo veel mogelijk rekening houden met hetgeen dat jij al gewend bent te eten. Gedurende twee weken tot aan het vervolgconsult pas je dit menu zo nauw mogelijk aan.

Dit eerste menu is met name bedoeld om regelmaat te creëren in jouw eetpatroon. Ook moet het zorgen voor stabiele energie zonder de veel voorkomende middag en avond dip. Enig gewichtsverlies in mogelijk maar nog niet belangrijk. Zeker omdat je met een aangepast voedingspatroon een schommeling kunt verwachten in jouw vochthuishouding.

Tweede consult bij de diëtist - 45 tot 75 minuten

 Tijdens het tweede consult bespreken wij de eventuele knelpunten van jouw nieuwe eetpatroon. Je zult over het algemeen merken dat je de eerste week nodig had om op gang te komen en je gedurende de tweede week echt op gang bent. Dan merk je optimaal effect van het nieuwe eetpatroon.

Vanaf dit punt zal je gewichtsverlies ervaren. Hoe snel je afvalt hangt af van vele factoren. Over het algemeen is 250-750 gram vetverlies per week haalbaar op lange termijn (één jaar). Dit vertaalt naar 13 tot 39 kg vetverlies per jaar! Hiervoor moet je iedere dag 280-840 kilocalorieën minder eten dan dat je verbrandt.

Afhankelijk van hoe goed het ging gedurende de eerste twee weken, zal je een derde consult plannen na twee tot zes weken.

Derde en verdere consulten bij de diëtist - 30 tot 60 minuten

Dit derde consult richt zich op het bereiken van een gewichtsverlies dat haalbaar is op lange termijn. Op dit punt hoor je al 1-3 kilogram vet kwijt te zijn. Mogelijk bespreken wij op dit punt ook supplementen die jou kunnen helpen met afvallen. Hier vinden wederom metingen plaats van jouw buikomvang en vetmassa.

Indien het afvallen goed verloopt en jij verder geen vragen hebt, hanteren we een steeds langere periode tussen de consulten. Dit zal gebruikelijk variëren tussen 4 en 13 weken. Om de drie maanden nemen wij voortgangsfoto's om de invloed van die voeding, training en supplementen te beoordelen en waar nodig bij te sturen.

Behandeltijd dieetbehandeling

De totale behandeltijd van de diëtist bestaat uit directe en indirecte tijd. Directe tijd is het gesprek tussen jou en de diëtist. Indirecte tijd gebruikt de diëtist voor het berekenen van jouw voeding, het samenstellen van een persoonlijk advies, het informeren van de verwijzer, het bijwerken van jouw dossier en alle handelingen die voortvloeien uit het consult.

Vergoeding diëtist

Dit jaar heeft iedereen recht op 3 uur dieetadvisering vanuit de basisverzekering (directe tijd). Dieetadvisering vanuit het basispakket, wordt verrekend met het eigen risico, met uitzondering van ketenzorg (zie ketenzorg). Voor kinderen tot 18 jaar geldt geen eigen risico

Om volledige onafhankelijkheid te waarborgen heeft Food and Motion geen contracten met verzekeraars. Dit betekent dat je na afloop van ieder consult een factuur krijgt nagestuurd. Deze factuur kan je inleveren bij de verzekeraar voor een deelvergoeding afhankelijk van de tarieven welke de verzekeraar hanteert. Dit loopt sterk uiteen en kan nagevraagd worden bij de verzekeraar.

Je kunt in jouw verzekeringspolis nalezen of je recht heeft op extra vergoeding voor dieetadvisering vanuit een aanvullend verzekeringspakket.
Natuurlijk kan je consulten ook zelf betalen. De actuele tarieven vind je onder het kopje tarieven en vergoedingen.

Diëtist via ketenzorg cvrm - diabetes - copd

In Nederland zijn er veel mensen met één of meer chronische aandoeningen. Dit vereist samenwerking tussen aanbieders van verschillende soorten zorg en wordt “ketenzorg” genoemd. Heb je diabetes type 2, een hoge bloeddruk, hoog cholesterol of obesitas en ben je 18 jaar of ouder? Dan valt jouw behandeling meestal binnen de ketenzorg. Bij ketenzorg kan sprake zijn van regionaal afwijkende afspraken t.a.v. de duur van de behandeling.

Te laat afmelden en verhindering

Wanneer je onverhoopt te laat bent voor jouw afspraak (10 minuten of meer) kan het zijn dat je wordt verzocht een nieuwe afspraak te maken.
Je kunt jouw afspraak afzeggen via:

  • website www.foodandmotion.nl via het contactformulier.
  • e-mail :Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
  • de telefoon op 0645955291; mocht je het antwoordapparaat treffen, spreek dan een boodschap in.

Bij verhindering kan je jouw afspraak tot 24 uur van tevoren afzeggen zonder dat er kosten in rekening worden gebracht. Wanneer je een afspraak niet of te laat afzegt, wordt de geplande tijd bij jou in rekening gebracht.
Deze rekening kan je niet indienen bij jouw zorgverzekeraar, maar moet je zelf betalen.

Persoonsgegevens
Ik ben niet in dienst bij (huis)artsen en kan daarom niet jouw dossier inzien. Vind jij iets van belang voor jouw behandeling, geef dit dan aan of geef toestemming zodat ik jouw dossier in kan zien mocht dit nodig zijn.
Jouw persoonlijke gegevens worden geregistreerd in overeenstemming met de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP). Dat betekent dat de gegevens beschermd zijn en niet aan derden worden doorgegeven.

Rapportage aan de arts
Indien jij dit wenst of de (huis)arts hierom vraagt en jij instemt, zal ik aan het begin en einde van de diëet behandeling een rapportage opstellen voor jouw (huis)arts.

Kwaliteitsregister
Als diëtist ben ik geregistreerd in het Kwaliteitsregister Paramedici. Via het kwaliteitsregister wordt eenmalig geregistreerd of een diëtist voldoet aan de opleidingseisen van de Wet BIG (Beroepen in de Individuele Gezondheidszorg). Vervolgens wordt periodiek (elke vijf jaar) geregistreerd of de diëtist beschikt over actuele kennis en ervaring. Wanneer aan de door de beroepsgroep gestelde eisen wordt voldaan, behoudt de geregistreerde diëtist zijn kwaliteitsregistratie.

Copyright
Jouw behandeling ondersteun ik met schriftelijke adviezen. Je wordt uitdrukkelijk verzocht om, in het belang van de dieetadvisering, volledige informatie over jouzelf (met betrekking tot het dieet) aan mij te verstrekken.

Mogelijk verstrek ik jou ondersteunend voorlichtingsmateriaal. Diëtistenpraktijk Food and Motion is de enige met het copyright op de eigen materialen van de praktijk. Het is uitdrukkelijk niet toegestaan om het materiaal van de praktijk, op welke wijze dan ook te vermeerderen en/of aan derden te verstrekken zonder toestemming van Food and Motion.

Klachten
Heb je een klacht? Bespreek dit eerst met mij. Kijk bij de Klachtenprocedure voor uitgebreide informatie.

Algemene voorwaarden dietetiek

Bedrijfsinformatie

  • KvK-nummer: 61403784
  • IBAN: NL82 KNAB 0205 8143 87 ten name van Food and Motion
  • Kwaliteitsregister paramedici: 19912769089

Leer hoe je makkelijk afvalt met voeding en training

Proefles personal training

Geef je hier op voor een vrijblijvende kennismaking en proefles personal training.
captcha
Herladen

Contact

Food and Motion
Mobiel: 0645955291
Wasaweg 4 - 1
9723 JD Groningen

Naar boven