Schrijf of bel: 0645955291

Vraag een consult aan of stel een andere vraag.

De sportschool is voor vele mensen een enge plek. Het kan behoorlijk confronterend zijn om je in een strak sportpak te hijsen als je een paar extra kilootjes hebt. Maar ook wanneer je een gezond gewicht hebt en goed in je vel zit kan al die apparatuur voor de nodige onzekerheid zorgen.

Zodra de meeste mensen de sportschool binnenlopen, beginnen de vrouwen aan de cardio en duiken de mannen het krachthonk in. Maar dan... wie zorgt er vervolgens voor dat deze gemotiveerde mensen op de juiste manier trainen om hun doelen te bereiken?

Vaak krijg je vanuit de sportschool een schema waar je de komende maanden mee kunt stoeien. Soms met enige uitleg, maar meestal mag je zelf uitzoeken hoe het voorgeschreven schema werkt. Soms krijg je de hulp van een enthousiaste vriend of vriendin die je heeft aangemoedigd om mee te sporten. Mocht je alleen gaan en helemaal geen begeleiding krijgen, dan kan je het nog altijd afkijken van de oudgedienden.

Maar als het zo simpel is, waarom behalen de meeste mensen dan hun doelen niet? Waarom trainen zoveel mensen meerdere malen per week gedurende maanden, zo niet jaren zonder enig zichtbaar resultaat? Kracht en duurtraining is niet iets dat je even doet. Op de plaatjes lijkt het vaak makkelijker dan het in werkelijkheid is. Er komt veel bij kijken en het begint bij een goede basis. En zo komen we weer terug bij de vraag wie er zorgt voor een goede voedings-en trainings basis.

Als jouw personal trainer zorg ik voor:

  • Stellen en behalen van doelen

Zit je vast? Waar wil je eigenlijk naar toe? Moet er iets veranderen? Doelen stellen en behalen is voor mij als personal trainer dagelijkse kost. Doelbewuste verandering van het lichaam is voor de meesten echter een abstract iets. Daarom geef ik een richtlijn van wat je kunt verwachten en van wat haalbaar is.

  • Een uitgebalanceerd schema
    Vergeet je benen niet te trainen!

     

Stuurloos van het ene apparaat naar het andere dwalen is een veel voorkomend probleem. Jerommeke zien we vaak genoeg rondlopen in de sportschool. Nog veel voorkomender zijn de mannen die hun spiegelspieren overtrainen: de borst, biceps en buik, met als resultaat een scheefgetrokken lichaam.

Vrouwen richten al hun aandacht op hun buik, billen en benen. Met een heleboel cardio, crunches en een paar pilates-lessen proberen ze tevergeefs een slank, sterk en/of gespierd lichaam te krijgen.

We gaan gestructureerd te werk om jouw persoonlijke doelen te bereiken. Rekening houdend met jouw wensen en behoeften stellen we een schema voor jou op. Een schema dat balans creëert en behoudt tussen boven- en onderlichaam, voor en achter, links en rechts. Hierbij zal de nadruk liggen op de spiergroepen die bij jouw de meeste aandacht nodig hebben.

  • De juiste oefeningen

De apparaten op de sportschool zijn aanlokkelijk. Lekker op je gemak zitten, een paar keer drukken, trekken, buigen of strekken en je bent klaar. Muziekje erbij en trainen maar...toch?

Het ontspannen gevoel op de apparaten is direct verbonden aan het gebrek aan resultaat.

Een goed opgesteld trainingsschema richt zich zoveel mogelijk op vrije gewichten. Grote spiergroepen krijgen de meeste aandacht en je hele lichaam zal zich in moeten spannen om de oefening uit te voeren. Dit zorgt voor een optimale stimulans voor je lichaam om sterker, strakker en gespierder te worden.

De keuze van de juiste oefeningen vergroot jouw kracht op een bruikbare manier. Deze krachttoename zal je ook merken in jouw dagelijkse activiteiten en/of sport.

  • De juiste uitvoering

De lijst van verkeerd uitgevoerde oefeningen blijft maar groeien. Van half uitgevoerde tot gevaarlijk uitgevoerde oefeningen en alles daar tussenin.

Techniek is echter één van de belangrijkste aspecten van training. De juiste uitvoering voorkomt blessures en zorgt voor de beste resultaten. Vanaf de eerste training zal ik je uitleggen hoe je elke oefening moet doen en waarom dit zo is.Slechte-deadlift-goede-deadlift

 

Ontvang mijn nieuwsbrief

Bedrijfsinformatie

  • KvK-nummer: 61403784
  • IBAN: NL82 KNAB 0205 8143 87 ten name van Food and Motion
  • Kwaliteitsregister paramedici: 19912769089

Contact

Food and Motion
Mobiel: 0645955291
Wasaweg 4 - 1
9723 JD Groningen

Naar boven