Tijdens de personal training doorloop je twee trajecten tegelijk. Het ene deel van de begeleiding richt zich op voeding. Het andere deel zal zich richten op training. Voor de daadwerkelijke start, nemen we 90 minuten tijd om jouw doelen, wensen en verwachtingen in kaart te brengen tijdens een kennismaking en proefles personal training.

Proefles en kennismaking personal training

Tijdens de proefles en kennismaking leggen we jouw wensen vast. we bespreken wat nodig is om jouw doelen te bereiken, we doolopen een proeftraining en stellen samen een passende aanpak op.

Uit deze proefles komt een plan dat over het algemeen een een combinatie bevat van 1 op 1 training en/of groepstraining, voedingsbegeleiding (diëtetiek) en waar noodzakelijk voedingssupplementen.

De start van jouw personal training

In principe begint ieder personal training traject met een intake diëtetiek. Daarbij wordt de beginsituatie bepaald door jouw lichaam op te meten, jouw vetpercentage en spiermassa te bepalen en eventueel door foto's te nemen. We bespreken de haalbaarheid van jouw wensen. Aan de hand hiervan stellen we haalbare en meetbare doelen vast.

Na de dietetiek intake, bestaat jouw traject uit begeleid trainen en evaluatie en bijstuurmomenten bij de diëtist.

Voeding (diëtetiek)

Training (personal training en/of groepstraining)

  • Voedingsanamnese
    • Tijdens de voedingsanamnese doorlopen we jouw gebruikelijke voeding. Samen voeren we jouw gemiddelde inname in een voedingsprogramma in. Dit geeft ons inzicht in eventuele tekorten of te hoge innames van voedingsstoffen. Tijdens dit gesprek zal ik je basiskennis meegeven over voeding, eventuele misvattingen bespreken en vragen beantwoorden.
  • Inventarisatie lichamelijke activiteiten
    • Misschien sport je al op eigen initiatief of doe je eigenlijk niks fysieks behalve de boodschappen halen op de fiets. Samen bepalen we de hoeveelheid en soort beweging die je al krijgt en stellen dit zo nodig in overleg bij.
  • Opstellen Dagmenu
    • Afhankelijk van je huidige eetpatroon,wensen en doelen stellen we een dagmenu op. Dit kan een aangepast dagmenu zijn dat langzaam je eetpatroon verbeterd. Het kan ook een compleet nieuw dagmenu zijn dat voor optimaal resultaat zorgt, rekeninghoudend met jouw dagelijkse activiteiten.
  • Opstellen trainingsschema
    • Aan de hand van de proefles en kennismaking stelt de trainer een passend trainingsschema voor je op. Hoe dit schema er uit komt te zien zal afhangen van de gestelde doelen, jouw trainingservaring en eventuele blessures.
  • Evaluatiemomenten
    • Tijdens deze gesprekken worden knelpunten in je eetpatroon besproken. Samen bedenken we oplossingen en maken we afspraken hierover.
  • Begeleid trainen
    • Vanaf de eerste keer dat je onder onze begeleiding sport zal jouw trainer er voor zorgen dat jij iedere training op een veilige manier progressie boekt. De duur en frequentie van het begeleid trainen beoalen wij tindens de kennismaking en proeftraining. Dit zal afhangen van jouw wensen en hoe snel je de oefeningen en kennis eigen maakt.

 

Ontvang mijn nieuwsbrief

Bedrijfsinformatie

  • KvK-nummer: 61403784
  • IBAN: NL82 KNAB 0205 8143 87 ten name van Food and Motion
  • Kwaliteitsregister paramedici: 19912769089

Schrijf of bel: 0645955291

Vraag een consult aan of stel een andere vraag.

Contact

Food and Motion
Mobiel: 0645955291
Wasaweg 4 - 1
9723 JD Groningen

Naar boven